Δραστηριότητες Σχολείων

Video από το 1ο Λύκειο Συκεών :

https://drive.google.com/file/d/1b8JcI5jFgAw3kKCJJnEW2eOWavS2hTyZ/view?usp=share_link


Video από το 10o ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ:

https://drive.google.com/file/d/1e7-g5Cc7YQF9uLbvX9qc2ej0UaKcf7uJ/view?usp=drive_link

Εκπαιδευτικά προγράμματα του Αρσάκειου:  

1)  Η διεθνής πρωτοβουλία με την ονομασία My Hometown (Η πόλη μου) της Διεθνούς Συμμαχίας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος (International Holocaust Remembrance Alliance – IHRA), που έχει ως στόχο τη γνωριμία των μαθητών και μαθητριών με σημεία όπου ζούσαν Εβραίοι πριν από το Ολοκαύτωμα, σημεία όπου έλαβαν χώρα βιαιότητες ή σημεία που συνδέονται με την αντίσταση ή τη διάσωση κατά τη διάρκεια του Ολοκαυτώματος ή την ιστορία της εβραϊκής κοινότητας της πόλης τους, ιδιαίτερα σε ό,τι σχετίζεται με τα θύματα του Ολοκαυτώματος, τις οικογένειές τους ή τους επιζώντες. Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήσαμε έναν Ψηφιακό Χάρτη Εβραϊκών Τοπόσημων στη Θεσσαλονίκη, που περιλαμβάνει τα πιο εμβληματικά κτήρια, συναγωγές, νεκροταφεία και σχολεία που μαρτυρούν το εβραϊκό παρελθόν της πόλης μας. Μπορείτε να δείτε τον χάρτη στον παρακάτω σύνδεσμο:

Επίσης, δημιουργήσαμε μία παρουσίαση για την ιστορία των Εβραίων της Θεσσαλονίκης και πήραμε συνέντευξη από ανιψιά του Vitaliano Poselli, αρχιτέκτονα σημαντικών κτηρίων της εβραϊκής κοινότητας, όπως η Βίλλα και οι μύλοι Αλλατίνι(https://thessaloniki.arsakeio.gr/vitaliano-poselli2025/)

2) Η εκστρατεία #Stolen Memory των Αρχείων Arolsen. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων του ΥΠΑΙΘΑ κατόπιν συνεννόησης με την Υπηρεσία Διπλωματικού και Ιστορικού Αρχείου του Υπουργείου Εξωτερικών και στόχο έχει την αναζήτηση απογόνων επτά Ελλήνων κρατουμένων στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Neuengamme, προκειμένου να τους παραδοθούν προσωπικά αντικείμενα των προγόνων τους που φυλάσσονται στα Αρχεία Arolsen (https://arolsenarchives.org/en/). Τα παιδιά ανάρτησαν στον προσωπικό τους λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μία ειδική φόρμα που παρέχεται από τα Αρχεία Arolsen, μέσω της οποίας αναζητούν κάποιον/α που γνωρίζει πιθανούς απογόνους ενός συγκεκριμένου κρατούμενου, του Γεωργίου Σαγματόπουλου, το αντικείμενο του οποίου «υιοθέτησαν». Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν δύο διαδικτυακές ενημερώσεις σχετικά με τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και τα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.